Treść strony
ul Górna 13
05-400 Otwock
pok. 206
tel. (22) 778-1-311
e-mail: radcy@powiat-otwocki.pl
Zadania
Zadania Zespołu Radców Prawnych wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
ZESPÓŁ RADCÓW PRAWNYCH
1. Do zadań zespołu należy w szczególności:
1) opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych wydawanych lub przygotowywanych przez zarząd, starostę i wicestarostę,
2) bieżąca obsługa prawna zarządu i komórek organizacyjnych starostwa,
3) opiniowanie projektów umów i porozumień, w tym długoterminowych lub zawieranych z kontrahentami zagranicznymi,
4) nadzór nad stosowaniem i przestrzeganiem przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
5) wydawanie opinii prawnych z zakresu działania organów powiatu,
6) sprawowanie zastępstwa procesowego,
7) bieżące informowanie zarządu oraz kierowników komórek organizacyjnych starostwa o obowiązującym stanie prawnym i jego zmianach,
8) uczestniczenie w sesjach rady,
9) prowadzenie rejestru spraw sądowych i opinii prawnych zespołu radców prawnych,
10) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego.