Kancelaria Adwokacka
Kontakt: ul. Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 206
tel. (22) 600 7 118
email: radcy@powiat-otwocki.pl
Do zadań Kancelari Adwokackiej należy w szczególności:
- opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych wydawanych lub przygotowywanych przez zarząd, starostę i wicestarostę,
- bieżąca obsługa prawna zarządu i komórek organizacyjnych starostwa,
- opiniowanie projektów umów i porozumień, w tym długoterminowych lub zawieranych z kontrahentami zagranicznymi,
- nadzór nad stosowaniem i przestrzeganiem przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
- wydawanie opinii prawnych z zakresu działania organów powiatu,
- sprawowanie zastępstwa procesowego,
- bieżące informowanie zarządu oraz kierowników komórek organizacyjnych starostwa o obowiązującym stanie prawnym i jego zmianach,
- uczestniczenie w sesjach rady,
- prowadzenie rejestru spraw sądowych i opinii prawnych zespołu radców prawnych,
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego.