Geodeta Powiatowy: Mieczysław Mazek
Kontakt: ul.Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 128
tel. (22) 600 7 161
email: m.mazek@powiat-otwocki.pl
Zastępca Dyrektora Wydziału: Krystyna Gołębiowska-Cyra
Kontakt: ul.Komunardów 10, 05-402 Otwock-Świder, Wejście A.
tel. (22) 600 7 172
email: kcyra@powiat-otwocki.pl
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Andrzej Jejer
Kontakt: ul.Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 127
tel. (22) 600 7 162
email: a.jejer@powiat-otwocki.pl
- Wydziałem kieruje Geodeta Powiatowy, wykonujący zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej, przy pomocy zastępcy dyrektora oraz kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.
- Do zadań wydziału realizowanych w zakresie Ewidencji Gruntów i Budynków należy:
- prowadzenie części opisowej ewidencji gruntów i budynków dla jednostek ewidencyjnych powiatu;
- bieżąca aktualizacja operatu ewidencyjnego poprzez wprowadzanie udokumentowanych zmian do bazy danych ewidencyjnych;
- zawiadamianie o dokonanych zmianach podmiotów ewidencyjnych, organów podatkowych, wydziałów ksiąg wieczystych sądów rejonowych i jednostek statystyki publicznej;
- udostępnianie danych ewidencyjnych:
- wydawanie wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów z operatu ewidencyjnego,
- wydawanie wyrysów z mapy ewidencyjnej;
- wydawanie kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego;
- wydawanie informacji i zaświadczeń z operatu ewidencyjnego;
- sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją;
- prowadzenie rozliczeń i okresowej sprawozdawczości dla jednostek zewnętrznych oraz własnych Starostwa;
- programowanie i prowadzenie postępowań związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków;
- planowanie robót geodezyjnych ze środków przyznanych dotacji celowych oraz środków własnych;
- udział w procesie zlecania i odbioru prac geodezyjnych i kartograficznych;
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów dla jednostek ewidencyjnych powiatu;
- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu geodezji i gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- prowadzenie postępowań w sprawie scalania i wymiany gruntów rolnych po 2000 roku.
- Do zadań wydziału realizowanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków oraz bazy geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, udzielanie informacji na temat prowadzonego zasobu i jego udostępniania;
- udostępnianie danych z zasobu oraz licencji określającej możliwości wykonywania jakichkolwiek operacji na uzyskanych danych i materiałach;
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych rejestru cen i wartości nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniających tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 ;
- tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 tj. mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i opracowywanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych;
- weryfikowanie przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych lub kartograficznych pod względem zgodności wykonywania prac geodezyjnych lub kartograficznych z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii;
- ocena stanu zasobu, wnioskowanie potrzeby wykonywania prac związanych z prowadzonym zasobem, archiwizacja, wyłączanie z zasobu i zabezpieczanie zasobu;
- ochrona znaków geodezyjnych;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych, co do zgodności tych dokumentów z danymi zawartymi w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a oraz 1b ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, lub z dokumentacją przekazaną przez tego wykonawcę do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
- Do zadań wydziału realizowanych w zakresie Koordynacji Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu, należy w szczególności:
- dokonywanie wstępnej weryfikacji przedłożonych do koordynacji projektów lokalizacji sieci uzbrojenia terenu;
- wyznaczanie sposobu, terminu i miejsca przeprowadzania narady koordynacyjnej;
- przewodniczenie w imieniu Starosty naradom koordynacyjnym dotyczącym usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- przygotowywanie, sporządzanie oraz wydawanie w imieniu Starosty odpisów protokołów z przeprowadzonych narad koordynacyjnych;
- zamieszczanie adnotacji na dokumentacji projektowej będącej przedmiotem narady zgodnie z art. 28c ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- obliczanie należnej opłaty za uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu;
- przygotowywanie projektów decyzji o których mowa w art. 28f.1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- opracowywanie sprawozdań dotyczących koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- prowadzenie obsługi interesantów w zakresie wykonywanych obowiązków.
- Do zadań Geodety Powiatowego, działającego w Wydziale należy w szczególności:
- kierowanie pracami Wydziału Geodezji i Kartografii;
- prowadzenie spraw z dziedziny geodezji i kartografii w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- wnioskowanie o uruchamianie środków budżetowych na realizację zadań wynikających z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne;
- planowanie i opracowywanie założeń budżetu powiatu w zakresie właściwości Geodety Powiatowego;
- załatwianie spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zadań Geodety Powiatowego, na podstawie upoważnienia Starosty;
- sprawowanie nadzoru nad wykonywanymi sprawozdaniami i analizami opracowywanymi przez Wydział Geodezji i Kartografii.
- Obsługa organizacyjna Geodety Powiatowego oraz zastępcy dyrektora wydziału.