Kierownik: Monika Kłosek
Kontakt: ul. Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 306
tel. (22) 600 7 128
e-mail: mklosek@powiat-otwocki.pl
1. Biurem kieruje Kierownik.
2. Do zadań biura należy w szczególności:
1) Obsługa zatrudnionych pracowników w tym:
a) prowadzenie akt osobowych oraz pozostałej dokumentacji;
b) naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy;
2) prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem naborów na wolne stanowiska pracy w Starostwie;
3) obsługa programu Płatnik sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych;
4) wprowadzanie i aktualizowanie danych dotyczących pracowników w informatycznym systemie kadrowo-płacowym;
5) rozliczanie czasu pracy pracowników Starostwa;
6) dokonywanie wszystkich rozliczeń związanych z potrąceniami obowiązkowymi i dobrowolnymi na listach płac oraz dokonywanie należnych wypłat;
7) naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz rozliczanie zasiłków;
8) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników;
9) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników Starostwa;
10) prowadzenie spraw podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Starostwa;
11) monitorowanie zobowiązań wynikających z umów o podnoszenie kwalifikacji zawodowych podpisanych z pracownikami Starostwa;
12) koordynowanie procesu przeprowadzania ocen okresowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych;
13) prowadzenie spraw dotyczących zawodowych praktyk uczniowskich i studenckich, a także związanych z odbywaniem staży w Starostwie;
14) sporządzanie sprawozdań do GUS;
15) sporządzanie deklaracji wpłat na PFRON;
16) rozliczanie z Urzędem Skarbowym należności podatkowych i całości spraw związanych z obsługą podatku dochodowego od osób fizycznych (w tym wystawianie rocznych rozliczeń podatkowych PIT-11),
17) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem zawartych umów cywilno-prawnych (w tym rozliczenia z ZUS i Urzędem Skarbowym),
18) naliczanie i wypłacanie diet dla Radnych Powiatu;
19) obsługa techniczno-organizacyjna procesu służby przygotowawczej pracowników Starostwa w porozumieniu z Sekretarzem Powiatu;
20) utrzymywanie informatycznego systemu kadrowo-płacowego w zakresie:
a) administracji struktury organizacyjnej,
b) administracji merytorycznej a w szczególności dokonywanie modyfikacji, zmian bieżących i zmian wynikających z przepisów prawa oraz ze zmian organizacyjnych w Starostwie;
21) współpraca ze służbami BHP;
22) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w celu zatrudnienia osób skierowanych do pracy oraz sporządzanie dokumentacji dotyczącej refundacji wynagrodzeń;
23) współpraca z przychodnią medycyny pracy w zakresie obowiązkowej opieki medycznej pracowników Starostwa;
24) opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu zadań realizowanych przez Biuro;
25) realizacja zadań dotyczących obsługi krajowych i zagranicznych podróży służbowych pracowników Starostwa;
26) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji do naliczania ryczałtów samochodowych dla pracowników Starostwa;
27) realizacja regulaminu ZFŚS w stosunku do pracowników Starostwa, a także w stosunku do emerytów i rencistów Starostwa oraz innych uprawnionych osób;
28) monitorowanie bieżących stanów zatrudnienia oraz etatyzacji w Starostwie;
29) prowadzenie bieżącego archiwum oraz archiwizacja wytworzonej dokumentacji;
30) planowanie środków budżetowych na wynagrodzenia Starostwa oraz bieżące monitorowanie ich wykorzystania;
31) kalkulacje finansowe w zakresie wynagrodzeń wynikających z bieżącej potrzeby pracodawcy;
32) przygotowywanie okresowych planów i sprawozdań z zakresu działalności Biura.