Kierownik: Monika Kłosek
Kontakt: ul. Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 306
tel. (22) 600 7 128
e-mail: mklosek@powiat-otwocki.pl
- Biurem kieruje kierownik;
- Do zadań biura należy w szczególności:
- W zakresie spraw kadrowych i szkoleń:
- prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego:
- prowadzenie rejestru przyjętych i zwolnionych pracowników;
- prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy;
- prowadzenie kart ewidencji czasu pracy;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem urlopów;
- wydawanie skierowań na badania lekarskie wstępne, okresowe i kontrolne;
- prowadzenie rejestru badań lekarskich dla pracowników;
- wydawanie pracownikom zaświadczeń dotyczących zatrudnienia;
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych;
- przygotowywanie świadectw pracy dla pracowników zwolnionych;
- prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem naboru na kierownicze i urzędnicze stanowiska pracy w Starostwie;
- prowadzenie dokumentacji z oceny pracowników;
- przygotowywanie dokumentacji decyzji płacowych;
- obsługa systemu „Kadrowo-Płacowego” w zakresie spraw kadrowych;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych;
- prowadzenie spraw socjalno – bytowych pracowników;
- przygotowywanie danych do naliczania odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych;
- przygotowywanie dokumentacji wg programu „Płatnik” dla potrzeb ZUS;
- Współpraca z Wydziałem Finansowym przy naliczeniu skutków planowanego wzrostu wynagrodzeń;
- opracowywanie miesięcznych deklaracji wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem i dokształcaniem pracowników;
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych z rekrutacją pracowników;
- nadzór nad procesem opisywania stanowisk pracy oraz prowadzenie rejestru stanowisk pracy tworzonych w Starostwie;
- archiwizacja akt osobowych pracowników i innych dokumentów;
- prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem zgłaszania pracowników Starostwa i ich rodzin do ubezpieczenia społecznego, wyrejestrowanie ich oraz dokonywanie bieżącej aktualizacji danych;
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji dla Wydziału Finansowego do naliczenia ryczałtów samochodowych;
- prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego:
- W zakresie spraw kadrowych i szkoleń: