Treść strony
Anna Leszczyńska - Bankiewicz
Przyjęcia:
Wtorek, w godz. 8.00 – 13.00
Czwartek w godz. 8.00 - 13.00
Kontakt:
ul. Górna 13
05-400 Otwock
pok. 159
tel. (22) 778-1-327
1. Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub w przepisach odrębnych, w tym występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
2. Obsługę organizacyjną Powiatowego Rzecznika Konsumentów zapewnia Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych.