Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Otwocku

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Elektroniczna Skrzynka Podawca (ESP)
  • Dziennik Ustaw Rzeczpospolitej Polskiej
  • Dziennik Ustaw Monitor Polski
  • Dziennik Ustaw Województwa Mazowieckiego
  • Związek Powiatów Polskich
  • Kontakt

Przejdź do: www.powiat-otwocki.pl

Treść strony

Anna Leszczyńska - Bankiewicz

Przyjęcia:
 

Wtorek,   w godz. 8.00 – 13.00

Czwartek  w godz. 8.00 - 13.00



Kontakt:

ul. Górna 13
05-400 Otwock
pok. 159

tel. (22) 778-1-327

 

1.        Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

1)        zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej                w zakresie ochrony interesów konsumentów;

2)        składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

3)        występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

4)        współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

5)        wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów;

6)        wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub w przepisach odrębnych, w tym występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach                             o wykroczenia na szkodę konsumentów.

 

2.        Obsługę organizacyjną Powiatowego Rzecznika Konsumentów zapewnia Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych.

 

 

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 3626
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2016-04-08 11:43