Treść strony
Dyrektor: Iwona Wysocka
ul. Górna 13
05-400 Otwock
tel. 22 778-13-30
mail: administracja@powiat-otwocki.pl
1. Wydziałem kieruje Dyrektor, przy pomocy Zastępcy dyrektora.
2. Do zadań Wydziału Administracyjnego należy:
1) W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:
a) opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa;
b) realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali będących własnością Skarbu Państwa we współpracy z Wydziałem Nieruchomości;
c) prowadzenie książek obiektów Starostwa;
d)wykonywanie funkcji administratora budynków Starostwa, w tym:
- zawieranie umów związanych z dostawą mediów do budynków,
- prowadzenie spraw dozoru mienia,
- zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa,
- utrzymanie czystości i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych;
e) zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego;
f) bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa;
g) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych;
h) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Otwockiego;
i) prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
j) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej mienia;
k) rejestracja faktur i terminowe przekazywanie ich do rejestracji;
2) W zakresie inwestycji:
a) opracowywanie planów inwestycyjnych powiatu oraz ich realizacja;
b) przygotowywanie i realizacja procesów inwestycyjnych powiatu;
c) prowadzenie całości spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych na roboty budowlane, zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
d) przygotowywanie informacji, ocen i analiz dot. sytuacji inwestycji, remontów.
3) W zakresie zamówień publicznych:
a) przygotowywaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Powiat i Skarb Państwa, w oparciu o wnioski złożone przez Komórki organizacyjne;
b) prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz rejestru odwołań;
c) przygotowanie i przekazanie do Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych na podstawie danych uzyskanych z Komórek organizacyjnych;
d) formułowanie i umieszczanie ogłoszeń: w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Wspólnot Europejskich, przygotowywanie ogłoszeń w uzgodnieniu z Komisją Przetargową w celu umieszczania na stronie internetowej powiatu i na tablicy ogłoszeń;
e) sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszenia o zamówieniu (zaproszenia do negocjacji, zapytania o cenę) w porozumieniu z komórkami właściwymi dla tematu zamówienia i z Komisją Przetargową;
f) uczestniczenie w przygotowywaniu projektów umów;
g) formułowanie korespondencji z wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu we współudziale z Komisją Przetargową.
4) W zakresie funduszy zewnętrznych:
a) informowanie o możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych na zadania powiatowe;
b) wnioskowanie do Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, oraz innych funduszy rządowych i pozarządowych o pozyskanie środków na inwestycje powiatowe, na podstawie dokumentów otrzymanych przez właściwe komórki organizacyjne;
c) prowadzenie rejestru pozyskanych środków zewnętrznych na podstawie danych przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne;
d) realizowanie projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych przy współpracy z komórkami merytorycznymi Starostwa.
5) W zakresie informatyzacji:
a) administrowanie siecią komputerową w Starostwie;
b) opracowywanie koncepcji informatyzacji Starostwa, organizowanie i wdrażanie nowych rozwiązań i zastosowań informatyki (internet, poczta elektroniczna);
c) dobór sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa;
d) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz administrowanie ich składnikami;
e) sprawowanie nadzoru nad użytkowaniem oprogramowania i sprzętu, konserwacja sprzętu komputerowego, udzielanie fachowej pomocy i doradztwa w tym zakresie na rzecz wydziałów Starostwa;
f) koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem przestrzeganiem przepisów ustawy o prawie autorskim, w tym kontrola legalności oprogramowania;
g) przygotowywanie projektów wytycznych, instrukcji i wyjaśnień dla wydziałów
w zakresie eksploatowania systemów informatycznych;
h) wnioskowanie w sprawach usprawnienia organizacji i metod pracy przy urządzeniach informatycznych w poszczególnych wydziałach oraz udział w pracy z tego zakresu;
i) organizacja zabezpieczenia i ochrony danych przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych;
j) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie eksploatacji programów użytkowych w Starostwie.
3. W wydziale działa:
1) Administrator Bezpieczeństwa Informacji.