Sekretarz:
Kontakt: ul. Górna 13 05-400 Otwock pok. nr 208
tel. (22) 600 7 111
e-mail:
Do zadań i kompetencji Sekretarza należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad tokiem i terminowością wykonywanych zadańw Starostwie;
- koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania Starostwa oraz jego komórek wewnętrznych;
- sprawowanie nadzoru nad przygotowywaniem projektów uchwał zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń zarządu;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków przez Dyrektorów, Kierowników samodzielnych biur i innych pracowników zajmujących kierownicze stanowiska urzędnicze;
- koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawionych przez zarząd;
- sprawowanie nadzoru nad pracami podległych komórek;
- sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań powierzonych w drodze porozumień gminom i innym jednostkom;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją uchwał Rady i Zarządu;
- wydawanie na podstawie upoważnień Starosty decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, przepisów jednolitego wykazu akt, jak również kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych i kodeksu pracy;
- nadzorowanie przestrzegania systemu kontroli zarządczej w Starostwie;
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem postępowań skargowych;
- prowadzenie nadzoru nad dostępem do informacji publicznej, w trybie i na zasadach określonych we właściwych przepisach;
- nadzorowanie bezpośrednio pracy:
- Biura Rady Powiatu,
- Wydziałem Administracyjnym,
- Wydziału Organizacyjnego, poza sprawami kadrowymi,
15. wykonywanie zadań urzędnika wyborczego w Starostwie; - 16. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę .