Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Otwocku

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Elektroniczna Skrzynka Podawca (ESP)
  • Dziennik Ustaw Rzeczpospolitej Polskiej
  • Dziennik Ustaw Monitor Polski
  • Dziennik Ustaw Województwa Mazowieckiego
  • Związek Powiatów Polskich
  • Kontakt
  • Baza Aktów Własnych

Przejdź do: www.powiat-otwocki.pl

Treść strony

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Mariola Gędzielewska

tel. 22 600 7 210,  e-mail: rzecznik-konsumentow@powiat-otwocki.pl 

Starostwo Powiatowe w Otwocku
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock
wejście D
pok. nr 23

Godziny przyjęć interesantów:

- poniedziałek od 8.00 do 16.45,
- wtorek dzień wewnętrzny,
- środa, od 8.00 do 15.45,
- czwartek dzień wewnętrzny,
- piątek od 8.00 do 14.45.     

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów zgodnie z ustawą      z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów 

Do zadań rzecznika należy w szczególności

Ø  zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego                     i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów,

Ø  występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów.

Rzecznik konsumentów może również:

Ø  sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,

Ø  składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów,

Ø  udzielać konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej,

Ø  występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku działa wyłącznie na rzecz konsumentów, którzy są mieszkańcami Powiatu Otwockiego .

 

    Porady i informacje udzielane są:

· osobiście,

· telefonicznie,

· drogą elektroniczną.

 

   Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach konsumenckich oraz zapytania      wymagające pisemnej odpowiedzi dokonywane są na podstawie pisemnego     wniosku wniesionego przez konsumenta (można skorzystać z formularza Wniosek 
o wystąpienie z interwencją

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku podejmuje działania bez zbędnej zwłoki w kolejności wpływu spraw. Okres oczekiwania zależy ilości      i charakteru (stopnia skomplikowania) prowadzonych spraw.

Poradnictwo konsumenckie, jak i wystąpienia w sprawach konsumenckich są bezpłatne

  Przydatne linki

Ogólnotematyczne:

https://uokik.gov.pl/konsumenci.php

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

 

Porady specjalistyczne;

Ø Energia elektryczna i gaz:

https://www.ure.gov.pl/pl/konsumenci

Ø Telekomunikacja:

https://cik.uke.gov.pl/

Ø Finanse:

http://www.knf.gov.pl

Ø Podróże lotnicze
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/

Ø Spory transgraniczne
https://konsument.gov.pl/

Ø  Podróże kolejowe
https://www.pasazer.gov.pl

 

Lista ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego:

https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne

 Lista ostrzeżeń konsumenckich Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://uokik.gov.pl/ostrzezenia_konsumenckie.php

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1103
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-07-05 10:09:37