Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Mariola Gędzielewska
tel. +48 22 600 7 210, e-mail: rzecznik-konsumentow@powiat-otwocki.pl
Starostwo Powiatowe w Otwocku
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock
wejście D
pok. nr 23
Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek od 8.00 do 16.45,
- wtorek dzień wewnętrzny,
- środa, od 8.00 do 15.45,
- czwartek dzień wewnętrzny,
- piątek od 8.00 do 14.45.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
Do zadań rzecznika należy w szczególności
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów.
Rzecznik konsumentów może również:
- sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów,
- udzielać konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej,
- występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku działa wyłącznie na rzecz konsumentów, którzy są mieszkańcami Powiatu Otwockiego.
Porady i informacje udzielane są:
- osobiście,
- telefonicznie,
- drogą elektroniczną.
Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach konsumenckich oraz zapytania wymagające pisemnej odpowiedzi dokonywane są na podstawie pisemnego wniosku wniesionego przez konsumenta (można skorzystać z formularza Wniosek o wystąpienie z interwencją
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku podejmuje działania bez zbędnej zwłoki w kolejności wpływu spraw. Okres oczekiwania zależy ilości i charakteru (stopnia skomplikowania) prowadzonych spraw.
Poradnictwo konsumenckie, jak i wystąpienia w sprawach konsumenckich są bezpłatne
Przydatne linki
Ogólnotematyczne
Porady specjalistyczne
- Energia elektryczna i gaz:
https://www.ure.gov.pl/pl/konsumenci - Telekomunikacja:
https://cik.uke.gov.pl/ - Finanse:
http://www.knf.gov.pl - Podróże lotnicze
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/ - Spory transgraniczne
https://konsument.gov.pl/ - Podróże kolejowe
https://www.pasazer.gov.pl
Lista ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego
https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne