Treść strony
Dyrektor: Józef Michałowski
ul. Komunardów 10
Wejście A
05-402 Otwock-Świder
e-mail: jmichalowski@powiat-otwocki.pl
1. Wydziałem kieruje Dyrektor.
2. Do zadań wydziału należy w szczególności:
1) W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej:
a) sprawowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego;
b) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i innych pism w sprawach
określonych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane oraz przepisami szczególnymi;
c) sprawowanie kontroli posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
d) wydawanie zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego
e) dokonywanie czynności kontrolnych przy wykonywaniu obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego;
f) opiniowanie i uzgadnianie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego dot. administracji architektoniczno-budowlanej.
g) uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
h) wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych jako organ administracji architektoniczno-budowlanej w porozumieniu z wydziałem geodezji i kartografii oraz wydziałem gospodarki nieruchomościami.
2) W zakresie czynności rejestracyjnych, sprawozdanych i materialno-technicznych
a) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę i innych rejestrów wymaganych przepisami szczególnymi oraz bezzwłoczne przekazywanie właściwym organom kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
b) sporządzanie sprawozdań statystycznych;
c) przechowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań wydziału;
d) obsługa materialno-techniczna i organizacyjna pracowników wydziału;
f) obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej do wydziału.