Dyrektor: Iwona Wysocka-Kondej
Kontakt: ul. Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 109
tel. (22) 600 7 152
e-mail: administracja@powiat-otwocki.pl
Wydziałem kieruje Dyrektor.
Do zadań Wydziału Administracyjnego należy w szczególności :
- W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:
- opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa;
- realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali będących własnością Skarbu Państwa we współpracy z Wydziałem Nieruchomości;
- prowadzenie książek obiektów Starostwa;
- wykonywanie funkcji administratora budynków Starostwa, w tym:
- zawieranie umów związanych z dostawą mediów do budynków,
- prowadzenie spraw dozoru mienia,
- zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa,
- utrzymanie czystości i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych;
- zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego;
- bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Otwockiego;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej mienia;
- rejestracja faktur i terminowe przekazywanie ich do rejestracji;
- W zakresie inwestycji:
- opracowywanie planów inwestycyjnych powiatu oraz ich realizacja;
- przygotowywanie i realizacja procesów inwestycyjnych powiatu;
- prowadzenie całości spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych na roboty budowlane, zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
- przygotowywanie informacji, ocen i analiz dot. sytuacji inwestycji, remontów.
- W zakresie zamówień publicznych:
- przygotowywaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Powiat i Skarb Państwa, w oparciu o wnioski złożone przez Komórki organizacyjne;
- prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz rejestru odwołań;
- przygotowanie i przekazanie do Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych na podstawie danych uzyskanych z Komórek organizacyjnych;
- formułowanie i umieszczanie ogłoszeń: w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Wspólnot Europejskich, przygotowywanie ogłoszeń w uzgodnieniu z Komisją Przetargową w celu umieszczania na stronie internetowej powiatu i na tablicy ogłoszeń;
- sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszenia o zamówieniu (zaproszenia do negocjacji, zapytania o cenę) w porozumieniu z komórkami właściwymi dla tematu zamówienia i z Komisją Przetargową;
- uczestniczenie w przygotowywaniu projektów umów;
- formułowanie korespondencji z wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu we współudziale z Komisją Przetargową.
- W zakresie funduszy zewnętrznych:
- informowanie o możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych na zadania powiatowe;
- wnioskowanie do Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, oraz innych funduszy rządowych i pozarządowych o pozyskanie środków na inwestycje powiatowe, na podstawie dokumentów otrzymanych przez właściwe komórki organizacyjne;
- prowadzenie rejestru pozyskanych środków zewnętrznych na podstawie danych przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne;
- realizowanie projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych przy współpracy z komórkami merytorycznymi Starostwa.